יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

יש סיבה למזג אוויר הגרוע: טייפון!

כן כן, האשם במרכזי בהריסת השבוע שלי הוא לא אחר מאשר טייפון ממזר שהחליט לתקוף את יפן.
לפני שאתם נבהלים, בואו נכניס דברים לפרופורציה.
זה לא טורנדו וזה לא הוריקן, זה פשוט רוח מאוד חזקה מלווה בגשם וקור, פשוט סופה חזקה.
מסתבר שיש שלושה טייפונים כאלה בשנה ביפן, שנה שעברה לא היה מסיבה מוזרה, אבל דווקא זה היה חזק מבד"כ.

אתמול בלילה מרכז הטייפון חלף מעל אוסקה והחריב כמה רחובות קליל והעניש כמה עצים חפים מפשע (ומסכנים בעלי המכוניות מתחת לעצים האלה).
לקראת הבוקר (6-8) הוא חלף צפונית לטוקיו והביא איתו גשם כבד מאוד, קור ורוחות חזקות.
בלילה ממש ירד פה מבול.

עכשיו לנושא אחר לגמרי, אבל ההקדמה על הטייפון עדיין חשובה.
לפני יומיים ביקרתי את חדרו של ברנטרד הגרמני בשביל שיכין לי כרטיסי ביקור (אל תשאלו).
יש לו בחדר מפה מפורטת של טוקיו, על המפה שמתי לב למגן דוד ומתחתיו רשום Jewish Community.
השתעשנו קצת על הרעיון של יפנים יהודים וסיימנו את היום.
למחרת התנהל הדיאלוג הבא:
גרמני: "אז אתה הולך לבקר את הקהילה היהודית?"
אני: "אמממ... לא בדיוק חשבתי על זה. מה יש לראות שם? בית כנסת?!"
גרמני: "לא יודע, סתם חשבתי..."
אני: "אם אתה רוצה ללכת, אין לי בעיה, יכול להיות מעניין"
גרמני: "מצוין, בוא נקבע יום חמישי ב-12:00 בתחנת שיבויה"
אני: "אחלה"
מילה במילה, ממש כך, הגרמני הוא זה ששיכנע אותי ללכת לראות את הקהילה היהודית ביפן.

עכשיו בחזרה לטייפון.
החלק המרכזי של הטייפון היה ברביעי בלילה, כבר בחמישי ב-12:00 הוא אמור להגיע כבר לספורו, הרבה צפונית מעל טוקיו.
חששתי בגלל הגשם הכבד שירד ברביעי בלילה, שגם חמישי יהיה חורפי וזה יהרוס לי את היום המושלם בקהילה היהודית.
קמתי היום (חמישי) ב-11:00 לשמש חזקה בחלון... הפלה ופלא! בחוץ יום קיצי, חמים ויפה!
יפן מחייכת אלי, איזה יופי!
באמת שהיה בחוץ חמים ונעים, יום מושלם לשוטטות בעיר.
הרוחות אמנם היו חזקות, בכל זאת יש טייפון באיזור, אז היום היה חמים ומגניב אבל עם רוח ממש חזקה, לא שזה הפריע יותר מידי.
הדבר המציק השני של הטייפון זה שהרבה רכבות לא עבדו היום. למזלי קו ה-JR של עבד כמו מלך אבל עם עצירות ועיקובים בדרך לשיבויה.

From Trash

(שלא תחשבו ששיקרתי :] )

בנטרד איחר מכיוון שהרכבת שלו התעכבה, אבל איך שהוא הגיע יצאנו לדרך לקהילה היהודית.
המקום נראה כמו מבצר, עם מלא מצלמות ורק דלת עם אינטרקום.
צילצלתי באינטרקום וענה לי (בעברית) בחור נחמד עם קול של רבי.
מסתבר שכדי להיכנס, אנחנו צריכים לתאם מראש מצרכי ביטחון... אז קבענו למחר ב-11:00... נו טוב, אז מחר.
מאוכזבים אך עם תקווה, הלכנו לאכול סושי בשיבויה, במסעדת סושי רץ.
מי שלא מכיר את הקונספט: יושבים בבר מעגלי, על הבר יש מסוע ועליו צלחות עם 2 חתיכות סושי, כל צלחת סוג אחר, פשוט לוקחים צלחת ואוכלים.
צלחת אחת עולה 130 ין, אני אכלתי 10, בחישוב מהיר... 1300 ין.... בעברית 52 ש"ח ל-20 חתיכות סושי טעים במיוחד.
היה שווה.

בכל מקרה, היום בערב אני הולך לאונסן (onsen) עם כמה חברים פה מהגסט האוס, צריך להיות מהנה.

2 תגובות:

  1. היי אראדו סאן
    על הכל יש לי מה להגיד:
    1. יש לך שגיאות כתיב!
    2. לסושי רץ קוראים: קאיטאן זושי (עם ז' כי זה בסמיכות).
    3. התמונה קרעה אותי...
    4. חישובי המחירים שלך הורסים!
    המשך כך!
    אויאסו מנאסאי
    האגיטו

    השבמחק
  2. איזה מדהים זה לחוות מזג אויר נוראי במדינה אחרת. זה קצת מפחיד אבל מרגש גם כן. הייתי בהרבה מקומות על המפה ולא יצא לי ממש לעבור איזו תופעת טבע יוצאת דופן.

    השבמחק