יום חמישי, 24 בספטמבר 2009

אודאיבה - אי של אושר ואכזבה אחת קטנה

היום החלטתי לבקר את אודאיבה (ODAIBA) בחלקה הדרומי של טוקיו.
אודאיבה הוא אי קטן, חביב ומאוד עתידני.
כדי להגיע אליו לוקחים רכבת הנקראת Yurikamome Line, היא רכבת חדשה יחסית הפועלת על מגנטים והיא אוטומטית לחלוטין, ללא נהג.
הנוף מהרכבת ממש מדהים, בתוך טוקיו היא מזגזגת בין ביניינים בקומה ה-20 שלהם בערך.
כשיוצאים מהעיר, אז בכלל הנוף משתדרג.
הרכבת נוסעת על 'גשר קשת בענן' (נשבע לכם, הוא נקרא Rainbow Bridge), שהוא כמו גם הגולדן ברידג' של סאן-פרנסיסקו אבל במראה קצת יותר עתידני יפני.
מהגשר אפשר לראות כבר את אודאיבה, שנראה כמו אי שעשועים של שייח' סעודי, כולל אפילו גלגל ענק.

באודאיבה עצמו ישנם כמה מרכזי קניות די גדולים, שאחד מהם אפילו כולל פארק שעשועים של סגה.
אבל לא באתי לעשות קניות (לפחות לא של בגדי מותגים).
כמובן ששוב לא לקחתי את הלונלי פלאנט, אבל הפעם לגמרי בכוונה, זה הרבה יותר מספק למצוא את מה שאתה רוצה לגמרי לבד וללכת לאיבוד לרוב מניב תוצאות מעניינות.
הדבר העיקרי שבאתי לראות באודאיבה הוא מייצג הכיף של טויוטה אשר לא רק מציג את המכוניות הנוכחיות והעתידיות של טויוטה אלה גם מייצג של רובוטים ודברים עתידניים.
עוד מהרכבת ראיתי ביניין מוזר עם כדור ענק בקומה העליונה שלו, הוא היה ליד התחנה, אז הלכתי לבדוק... אולי זה הביניין של טויוטה?!
אך לא! זה לא זה, זה ביניין של Fuji Media Network, ערוץ טלויזיה מסתבר.
הביניין היה שילוב של אתר תירותי וביניין משרדים, כאשר לא היה ברור איפה נגמר הראשון ומתחיל השני... לפחות לא לי.
לקחתי את הדרגנוע למעלה ושמתי לב שאני היחיד שעולה בזמן שמלא אנשים יורדים, והם עוד נעצו בי מבטים, לא יודע אם זה בגלל התספורת החדשה והמגניבה שלי או שאני עושה משהו לא בסדר... המשכתי.
הגעתי לקומה השביעית, מעיין בלקון ענק בלי שום תכלית חוץ מלאכלס חנות מזכרות. חיפשתי דרך להגיע לכדור.
מצאתי מעלית ועליתי איתה לקומה 27. קומה 27 היתה מכוסה שטיחים ומימין היתה דלת עם הרישום Office Building, הנחתי שאני לא אמור להיות פה אבל מצד שני, משמאלי היו מכונות צעצוצעים של 200 ין ושלט Observatory Deck.
המסדרון הקטן הזה לא הוביל לשום מקום, לצערי לא מצאתי שום דרך להגיע לכדור הענק, אז לקחתי תמונות מהחלון של הקומה ועזבתי את הביניין.

המשכתי לחפש את הביניין של טויוטה, כמובן ללא הצלחה.
מצאתי מפה שכיוונה אותי לכיוון תחנה בשם Tokyo Teleport, שזה השם הכי מגניב לתחנה בכל רחבי טוקיו ובעולם!
את הטלפורט לטוקיו לא מצאתי, אבל גשר לכיוון הגלגל ענק כן מצאתי, אז עליתי עליו, הרי איפה שיש גלגל ענק יש גם כיף, לא?!
כשהתקרבתי למקום, ראיתי בגדול את הכיתוב Toyota Mega Web, איזה אושר! מצאתי את מה שרציתי!
נכנסתי פנימה, במקום טויוטה מציגים בעיקר את הטכלוגויות החדשות שלהם בתחום ההייבריד, החל מרכבים עירוניים קטנים כמו שתושבי טוקיו כ"כ אוהבים ועד ג'יפים הייברידיים.
במקום יש כמה אטרקציות מאוד נחמדות:
1) אפשר לקחת סיבוב סביב המקום בתוך רכב e-Com פצפון, הנסיעה עלתה 200 ין וזה נראה לי מטופש אז ויתרתי.
2) סימולטור מירוצים מבוסס Gran Turismo 4 עם קבינה זזה והכל. זה היה ממש ממש כיף.
3) סימולטור בטיחות. נשמע קצת מטופש אבל בעיקרון זה מדגים את הטכנולוגיה החדשה של טויוטה לחזות תאונות מראש. לא יצא לי לנסות.
4) אולם קולנוע אינטרקטיבי, סטייל דיסנילנד, שלוקח אותך להדמיה של סיבוב סביב אחד המסלולים המפורסמים ביפן. גם כן בנוי על המנוע של GT4... הם באמת צריכים לשדרג ל-GT5 כבר.
5) אפשר לקחת כל רכב כמעט בתצוגה לנסיעת מבחן על מסלול מסביב למקום. התענוג דרש ממני מסמך נהיגה בינ"ל שלא הוצאתי לצערי. חבל, כי זה היה חינם.

אחרי שסיימתי לראות מכוניות, הגיע הזמן לדבר האמיתי... רובוטים!
עברתי את הגשר המוביל למתחם ושם חיכתה לי בשורה מרה, דווקא היום ה-24 לחודש, המתחם סגור! T.T
אני כנראה אחזור שוב, כבר נראה, יש לי חודש להיות פה בכל זאת.
עליתי על הרכבת המגניבה חזרה, ובהזדמנות זאת גם צילמתי את החוויה בלהיות בקרון הראשון:

2 תגובות:

  1. אלעדו, תמונות נהדרות (לא כולל סלף פורטרייט) ! はき゛と

    השבמחק
  2. אלעד, אני דווקא לא לקחתי את הרכבת הזאת, למען האמת אני לא זוכר שבכלל שמעתי על קיומה, הקו שאני הגעתי איתו לאודאיבה הוא סבוואי שעובר מתחת לפני הים, ולכן מן הסתם אין לו נוף, טוקיו טלפורט היא תחנת הסבוואי שבא ירדתי מהקו באודאיבה, לכן ידעתי עליה.

    השבמחק